Allmänt

Om att övertyga de redan frälsta

Jag ska inte ljuga och säga att gårdagens träning inte känns i kroppen. Jag är rätt stel faktiskt och ganska seg men samtidigt nöjd över en bra träningsdag. Förmiddagen har jag ägnat åt att läsa klart min bok och slösurfa. Borde städa och tvätta lite men det kan ju vänta lite tänker jag. It’s not like it’s going away menar jag. 🙂

En sak jag tänkte på medan jag åt frukost är det här med förpackningsdesign och budskap på rätt ställe. Just nu experimenterar jag ju med laktosfritt för att se om det påverkar min mage (än så länge ingen effekt) men det har gett mig anledning att kika på sådana mjölkpaket lite närmare. Alla jag sett hittills är dödens tråkiga. Mjölkpaket har ju annars en tradition av att ha någon spännande liten text att läsa men de laktosfria skriver bara om hur orättvist det är att inte alla kan dricka ett glas iskall mjölk till pannkakorna men att nu kan de minsann det för att nu har man tagit bort laktosen så alla med känslig mage kan blablabla… Och jag ba: JAG VET! Det var liksom därför jag köpte laktosfri mjölk. För att jag inte ville ha LAKTOSEN!!! Jag vet nog ingen annan produkt som så övertydligt försöker övertyga en redan övertygad eller vad man ska kalla typen av konsument. Ge mig smoothierecept, ägna er åt merförsäljning, skriv om valar vs fladdermöss som på minimjölkpaketen just nu. Något vettigare än den djupa orättvisan över att alla inte kan dricka mjölk. Kommunikation handlar om att sätta rätt budskap på rätt plats för att det ska leda vidare till en action. Oklart vilken action man vill ha fram här.

Ok, end of rant över ett extremt i-landsproblem. Hoppas ni har en fin lördag so far!

Liten ödmjuk uppdatering
Upptäckte i morse att Arla faktiskt har nåt mer än bara orättvisor på sina laktosfrimjölkpaket. Jag vet nu hur man gör en plånbok av ett mjölkpaket.

IMG_4154.JPG

IMG_4153.JPG

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply